Rijeka – kulturni grad u prometu

Bojan Petran, prof. savjetnik i Franciska Jozić, struč.spec.ing.traff.

 

Projekt „Rijeka – kulturni grad u prometu“ nastavlja se i u školskoj godini 2017./2018. U projekt smo uključili i druge škole u Republici Hrvatskoj: Školu za cestovni promet Zagreb, Strojarsku i Prometnu školu Varaždin, Srednju tehničku prometnu školu Split. Uključili smo navedene škole kako bismo utvrdili postoje li razlike u prometnoj kulturi vozača i pješaka u prometu. Učenici prikupljene podatke statistički obrađuju i analiziraju, potom utvrđuju odnose u ponašanju vozača prema pješacima kao i ponašanje samih pješaka prilikom prelaženja pješačkog prijelaza. Doprinos projektu dali su učenici 2.TC i 3.TC razrednog odjela, koji su obavili evidentiranje stanja na terenu te prikupili 750 uzoraka. Povratne informacije učenika o terenskoj nastavi i izlazne informacije o ponašanju sudionika u prometu izuzetno su pozitivne. Zanimanje učenika osobito je pobudilo ponašanje vozača prema ugroženim vrstama pješaka kao što su djeca, starije i nemoćne osobe. Učenici su svoje teorijsko znanje prenijeli u praksu te su se susreli sa stvarnim situacijama na terenu, što im iznimno koristi.

Pješački prijelaz na Rivi

Pješački prijelaz u Vukovarskoj ulici

Odstupanja:

VARAŽDIN – vozači manje propuštaju pješake koji razgovaraju ispred prijelaza i više obraćaju pozornost na djecu

SPLIT – vozači manje propuštaju pješake koji stoje ispred prijelaza i općenito ih selektiraju

ZAGREB – vozači manje propuštaju pješake koji se približavaju prijelazu i općenito ih selektiraju

RIJEKA – vozači više propuštaju pješake koji se približavaju prijelazu i manje obraćaju pozornost na djecu