Kako smo obilježili Dan bez mobitela u Prometnoj školi i Dan bez mobitela u prometu, 11. travnja 2024. ?

Nastavili smo s obilježavanjem Dana  bez mobitela u Prometnoj školi i Dana bez mobitela u prometu. Dogovorili smo se za datum i način  obilježavanja: 11. travnja 2024.

Školska pedagoginja je, kao i prošle godine, potaknula ovo događanje. Izabrala je prijedloge pedagoških radionica koje nastavnici mogu provesti s učenicima iz Edukativnih materijala za provođenje radionica medijske pismenosti s učenicima osnovnih i srednjih škola pod nazivom: “Digitalni mediji i mentalno zdravlje- Moje potrebe i društvene mreže“:

  1. Samosvijest
  2. Odnosi na mreži vs odnosi uživo
  3. Influencer = uzor – kakva je tu veza
  4. „Ovisnost o internetu – istina ili mit?“

Podsjetila  ih je da mogu održati i neku radionicu od prošlogodišnjih radionica.

  1. Kojoj vrsti komunikatora pripadam?
  2. Prednosti i nedostaci upoznavanja putem društvenih mreža i prednosti i nedostaci upoznavanja uživo?
  3. Asocijacije na riječi: mobitel, računalo, pismo
  4. Zamisli da umjesto mobitela imaš poseban ključ, nastavi započetu rečenicu…
  5. Isključi mobitele i napuni baterije

Knjižničarka je napravila plakat  kojim smo sve nastavnike i učenike pozvali na  aktivno obilježavanje tog dana i osobni doprinos.

Članovi Vijeća učenika i ove godine su podržali planirane aktivnosti.

Pedagoginja je vodila pedagošku radionicu koja se sastojala od dva dijela: U prvom su dijelu, predstavnici Vijeća učenika govorili o asocijacijama uz riječ mobitel. U drugom su dijelu, učenici i nova stručna suradnica, – psihologinja Škole koja se na ovom Vijeću predstavila učenicima, pisali što za njih znači mobitel. Papir je kružio od jednog do drugog učenika, a učenici nisu vidjeli što je tko napisao. Poslije smo sve pročitali naglas.

Učenici su potom popunili upitnik: “Mobitel i ja“ kojeg je sastavila pedagoginja. Dogovorili smo se da će i ostali učenici naše škole popuniti upitnik, tako što će ga pedagoginja i psihologinja online ponuditi učenicima na rješavanje, obraditi ga, a potom najvažnije  rezultate prezentirati na Vijeću učenika, Vijeću  roditelja  i Nastavničkom vijeću.

Kako su nastavnici obilježili ovaj dan sa svojim učenicima?

Ove godine, većina nastavnika je s učenicima razgovarala o ovim dvjema  važnim  temama. Razrednici su na Satu razrednika razgovarali s učenicima i/ili s njima održali pedagošku radionicu. Dio nastavnog sata predmetni su nastavnici  posvetili obilježavanju Dana bez mobitela u Prometnoj školi. Nastavnici strukovnih predmeta s učenicima su razgovarali o njihovim navikama vezanim uz korištenje mobitela. Govorili su  o važnosti osobne odgovornosti i nekorištenja mobitela u prometu čime se doprinosi sigurnosti svih sudionika u prometu. Zato se u cijeloj zemlji 2. travnja obilježava Dan bez mobitela u prometu.

Osim tog važnog datuma, dana 24. rujna, obilježava se Međunarodni dan vozača.

U nastavku su radionice koje su provodili naši nastavnici s učenicima u razrednim odjelima: 

1. V2:

* Radionica: “Moje potrebe i društvene mreže“. Učenici su pojedinačno odgovarali na navedena pitanja i tako aktivno sudjelovali u radionici koju je vodio razrednik – M. Balenović, prof.

1.PF:

* Računalstvo (G. Senić Koprivnikar, prof.) 1.PF – kviz #InternetSveznalica

* Razgovor na temu: Ovisnost o Internetu  i tehnologiji

2.PF:

* Radionica na temu-Internet sveznalica kod R. Žuljević, prof.

* Informacijske tehnologije u poslovanju – M. Malnar, prof., radionica pod nazivom: “Kako biti produktivan kada mobitel je tako divan?”

Radionica je započela uvodom u obilježavanje Dana bez mobitela  s naglaskom na to zašto treba voditi računa o  načinu, količini vremena i navikama vezanim uz korištenje mobitela.

Svi su  učenici  govorili o tome  koliko im mobitel – sadržaji, aplikacije i sl. smeta ili ne smeta za vrijeme nastave, u druženjima s vršnjacima, učenju, provođenju kvalitetnog vremena s obitelji te općenito – kako utječe na ukupnu kvalitetu života.

Kraj sata učenici su posvetili grupnom rješavanju kviza/ankete.

Anketa je sadržavala pitanja o korištenju pojedinih komunikacijskih aplikacija, vremenu provedenom na internetu i uz mobitel, količini provedenog vremena u igranju igrica. Ostvario se cilj aktivnosti: učenici su shvatili koliko mobitel oduzima vremena i pažnje te uvidjeli da treba kontrolirati korištenje mobitela zbog poboljšanja  kvalitete života.

3.V2:

* Hrvatski j. (E. Poszer, prof.) – pedagoška radionica: “Moji prijatelji u stvarnom i virtualnom svijetu“

* Matematika (G. Senić Koprivnikar, prof.)– kviz #InternetSveznalica

* Razgovor na temu: Ovisnost o internetu  i tehnologiji

3.TC:

* Radionica na temu „Odnosi na mreži vs. odnosi uživo“- kod R. Žuljević, prof.

3.PF:

* Razrednica je s učenicima razgovarala o aplikacijama koje učenici  najviše rabe: TIKTOK, SNAPCHAT, WHATSAPP, VIBER I INSTAGRAM. Često navode i igrice, npr. FIFA, FORMULA 1 i dr. Većina usmeno kaže da održava svoje kontakte u stvarnom svijetu i da se njihov stvarni život ne razlikuje bitno od onog na društvenim mrežama.

Osim toga, učenici su popunili radni listić pod nazivom: “Moje potrebe i društvene mreže“

* Radionica na temu-Internet sveznalica – kod R. Žuljević, prof.

Pedagoginja je s učenicima održala sljedeće pedagoške radionice:

1.V1

„Koliko vam je mobitel važan u životu? Što vam se najljepše dogodilo na društvenim mrežama?“

1.V2

„Kakva je veza između influencera i uzora?“

1.TC

Pedagoginja je s učenicima provela pedagošku radionicu pod nazivom: “Moj uzor”. U uvodnom dijelu smo razgovarali  o vremenu provedenom na mobitelu jutros, prije popodnevne smjene, o kućanskim poslovima koje su jutros napravili i o aktivnostima koje su željeli učiniti danas do polaska u školu ali za to nisu imali vremena.

2.V1  

“Mobitel i ja u svakodnevnom životu” – pripreme za “Dan bez mobitela u Prometnoj školi”

Ako sam neku aktivnost ili radionicu preskočila, ne ljutite se, nadoknadit ćemo sve sljedeće godine.

Mara Topčić-Bradanović, prof. i školska pedagoginja